לוח אירועים אסטרונומיים, מאי 2018

6.5: שיא מטר המטאורים "אטא-אקווארידים"

בלילה שבין ראשון לשני (7-6 במאי), כדור הארץ יעבור במרכזו של שובל אבק שהותיר אחריו השביט המפורסם האלי. מספר שיא של מטאורים יהיה אפשר לראות ביום שני לפנות בוקר, בקצב של כ-30 עד 60 מטאורים בשעה. כדאי למצוא מקום חשוך ורחוק ככל האפשר מהעיר בשביל לצפות במטר, בתקווה שלא יהיו עננים. בחציו השני של הלילה הירח יהיה בהיר וגבוה בשמיים, ויפריע לתצפית במטאורים החיוורים. המטאורים ייראו כבוקעים מהאזור של קבוצת הכוכבים דלי (אקוואריוס), אבל יהיה אפשר לראותם בכל השמיים.

8.5: חצי ירח שני

הירח ישלים שלושה רבעים ממסלולו סביב הארץ (רבע שלישי) וימצא בשיא גובהו באשמורת הבוקר.

9.5: צדק בניגוד

מבחינת צופה על הארץ כוכב הלכת צדק יימצא בכיוון הפוך לכיוון השמש בשמים. כתוצאה מכך, המרחק שלו מכדור-הארץ יהיה מינימלי והוא יואר חזיתית על ידי השמש מה שיגרום לבהירות מרבית שלו. מכיוון שהוא בדיוק בצד ההפוך מהשמש הוא יזרח בזמן שקיעת השמש וייראה בשמיים כל הלילה. כדי לראות את ירחיו הגדולים של צדק או פרטים על פניו יש להשתמש במשקפת או טלסקופ, וזה זמן מצוין לעשות זאת.

15.5: מולד הירח

הירח נמצא בין כדור-הארץ לשמש. תחילת חודש סיון.

20.5: מעבר של תחנת החלל הבינלאומית

בשעה 20:42 בערב תופיע התחנה בדרום מערב קצת מעל האופק, תגיע אל רום השמים (בגובה של 85 מעלות מעל האופק) ב-20:45, ותרד אל האופק בצפון מזרח ב-20:48. בהירותה בשיא הגובה תגיע למינוס 3.9 כלומר היא תהיה בהירה כמו כוכב הלכת צדק.

22.5: חצי ירח ראשון

הירח ישלים רבע ממסלולו סביב הארץ (רבע ראשון) וימצא בשיא גובהו בשעות הערב.

29.5: ירח מלא

הירח ישלים חצי ממסלולו סביב הארץ וימצא בשיא גובהו בחצות הליל.