לפני מספר ימים (5.6.12) השלים המטוס הראשון המונע בידי אנרגיה סולארית, טיסת מבחן ממדריד שבספרד לרבאט שבמרוקו (סה"כ כ-760 ק"מ) במשך 19 שעות. ניתן לומר שזהו המטוס הראשון העובד על אנרגיה סולרית אשר ביצה טיסה בין יבשות (אם כי בכל זאת מדובר בסה"כ ב-760 ק"מ). במסגרת הפרוייקט, נעשה נסיון לבנות מטוס מאוייש המסוגל לטוס תוך הסתמכות מלאה על אנרגיה סולרית, כלומר ללא דלק. למטוס פאנלים סולרים על כנפיו הארוכות, והאנרגיה המסופקת לו ביום מאפשרת לו לטוס ביום ובמקביל לטעון סוללה שתאפשר לו להמשיך לטוס בלילה. למעשה מטוס כזה יוכל לטוס ללא הפסקה. ב-2014 מתוכננת טיסת מבחן בה ינסו להטיס את המטוס ללא הפסקה לאורך זמן ולהקיף את כדור הארץ. הסרטון שלפנינו מציג את המטוס הסולארי. הסרטון הינו בשפה האנגלית, על כן הוספתי תרגום בהמשך העמוד.
 

הסרטון הופק בידי NMA news direct לאתר הבית של solar impulse

מטוס ה-solar impulse שוקל פחות משני טונות, ויש לו מוטת כנפיים של כ-60 מטרים, מעט יותר משל מטוס בואינג 747. 12,000 התאים הסולריים שלו מניעים את ארבעת המנועים, וטוענים את הסוללה במהלך היום, על מנת להטיס את המטוס בלילה. הטיסה ממדריד לרבאט, היתה חזרה לקראת טיסה ארוכה בהרבה סביב העולם שצפויה להתרחש ב-2014. למידע נוסף על אנרגיה סולארית אתם מוזמנים לצפות בסרטון תא סולארי - להפיק חשמל מאור.

ארז גרטי, דוקטורנט, המחלקה לכימיה ביולוגית, מכון ויצמן למדע

הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום. אנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה תמיד מתקבלות בברכה.

0 תגובות