אנו עושים שימוש במיקרו-חרוזים (micro beads) לצורך הפרדת אוכלוסיות תאים ספציפיות וכן לצורך קביעת כמויות אבסולוטיות וכיול בתהליך ציטומטריית זרימה (FACS, אודות הטכנולוגיה ראו כתבתינו בקישור זה). לשם הפרדת אוכלוסיות תאים עושים שימוש בחרוזים אליהם קשורים נוגדנים כנגד חלבון מסויים המבוטא על פני התא. כאשר מדגירים את החרוזים יחד עם דגימת תאים, ניתן לקשור את התאים המבטאים חלבון זה דרך הנוגדנים לחרוזים. הפרדת החרוזים מכלל הדגימה תוביל להפרדתם של התאים המבטאים את החלבון מכלל הדגימה.

כאשר עושים שימוש בחרוזים לצורך כימות אבסולוטי של תאים בניסוי בטכנולוגית FACS, מדגירים את הדגימה אשר מכילה תאים יחד עם מספר ידוע של חרוזים הצבועים בדיו פלורסנטי.
מספר החרוזים הפלורסנטים שנמדד במכשיר ה-FACS יוכל לתת לנו אינדקציה לכמות התאים אשר היתה בדגימה.

למרות השימוש הנרחב שנעשה במיקרו-חרוזים אנו לא נותנים את דעתינו להשפעות שיש לחלקיקים פולימריים אלו על התאים ובעקבות כך על תוצאות הניסויים שלנו. הסרטון שלפנינו דן בהשפעות של מיקרו-חרוזים על תאים וכן בחלופות לשימוש בהם.

הסרטון הופק ע"י חברת Life Technologies
ותורגם בידי צוות דוידסון אונליין.

חגי כספי, דוקטורנט, המחלקה לכימיה ביולוגית, מכון ויצמן למדע