בתקופה זו נערך ב CERN שבשוויץ ניסוי רחב היקף וחסר תקדים מבחינת מורכבותו והיקפו. בניסוי הזה ינסו לדמות את הרגעים הראשונים לאחר המפץ הגדול. ברגעים אלו מאמינים שנוצרו כל מני חלקיקים תת אטומיים ואותם ינסו לזהות באמצעות גלאי ענק. את התנאים שלאחר המפץ הגדול ישחזרו על ידי האצת פרוטונים למהירות האור וטעינתם באנרגיה רבה ואז יגרמו להתנגשות בינהם בתוך מערכת הגלאים. המימן יצא מבקבוק מיוחד, האלקטרונים יקולפו ממנו בעזרת שדה חשמלי רב עוצמה, והם יואצו עד להתנגשות. הסרטון שלפנינו ממחיש כיצד הניסוי יתבצע, על כל שלביו "מהבקבוק עד למפץ".

הסרטון תורגם בידי צוות אתר דוידסון אונליין
הסרטון הופק בידי Chris Mann מ CERN

הניסוי ב CERN הוא ללא ספק הניסוי הכי גדול הכי שאפתני והכי יקר שאי פעם בוצע. בניסוי משתתפות עשרות מדינות, ובינהן ישראל. הסרטון מציג את התהליך שעוברים יוני המימן (פרוטונים) מהרגע בו הם נפלטים לצינור הראשון (LINAC2) כגז מימן, מופשטים מהאלקטרונים שלהם ומואצים בשלושה שלבים עד למהירות הקרובה למהירות האור ואז מתנגשים. בשלב האחרון הם ממשיכים לקבל אנרגיה כחלק מתהליך ההאצה, אך משום שהם כל כך קרובים למהירות האור - מהירות שלא ניתן לעבור, האנרגיה הופכת לחומר וגורמת להם להיות כבדים יותר (Ε=mcª ). לבסוף הפרוטונים המואצים מנותבים למסלול התנגשות ומתנגשים זה בזה בעוצמה בדיוק במרכז הגלאים. הניסוי עצמו הוא קצר מאוד, אבל ניתוח התוצאות יארך חודשים ארוכים.

לאחר ההתנגשות, הועלתה ההשערה כי יווצרו חורים שחורים מיקרוסקופים ולא יציבים, והחשש היה כי אותם חורים שחורים יספחו חומר ויהפכו ליציבים ואז יגדלו ויבלעו את כל כדור הארץ. הנושא אף הגיע לבית המשפט, אך נעשו חישובים רבים וסימולציות רבות והמסקנה היתה כי אותם חורים שחורים יתאדו שברירי שניה לאחר שיווצרו, על כן אין בכך סכנה. אחד המדנים אף התלוצץ ואמר כי יתכן ויווצר חור שחור, אך ההסתברות לכך היא כמו שיווצר דרקון ירוק.