הפרק השישי בסדרת סרטונים מתורגמים בנושא הספקטרום האלקטרו-מגנטי. הסרטים נוצרו על ידי סוכנות החלל האמריקאית, ועוסקים בכל פעם בקטע אחר של הספקטרום

כאשר אנו יושבים בביתנו אנו מוקפים בגלי אור מכל מני סוגים, בין אם בקרנים אינפרא אדומות משלט הטלוויזיה, בקרני מיקרוגל מהאנטנה הסלולרית, גלי רדיו, אור נראה ועוד. כל אלו ועוד מרכיבים את הספקטרום האלקטרומגנטי אשר הינו למעשה כל טווח הגלים המרכיבים את האור.

לפניכם סדרת סרטונים בה כל פרק עוסק מסוג אחר של גלי האור של הספקטרום האלקטרו-מגנטי. הסרטונים נוצרו בידי סוכנות החלל האמריקאית NASA, והתרגום הוכן על ידי צוות תקשורת המדע של מכון דוידסון לחינוך מדעי. לרשימת הפרקים המלאה יש לגלול לתחתית העמוד.

הספקטרום האלטרו-מגנטי: קרני אולטרא סגול

קרני האולטרא סגול הינן גלי האור הנמצאים מעט לאור הסגול. מעבר להיותן קרני אור הפוגעות לנו בעור ועלולות לגרום לסרטן, יש להן שימושים רבים כמו זיהוי כוכבים צעירים וחמים, זיהוי גבולות גלקסיות, זיהוי יסודות כימיים על כוכבים אחרים ועוד. הסרטון שלפנינו עוסק בקרניים האולטרא סגולות והשימושים שלהן במחקר. הסרטון הוא השישי בסדרה בת שמונה חלקים העוסקת בספקטרום האלקטרומגנטי והשימושים שלו במחקר.

פרקי הסדרה

• מנחם

האם אורך הגל המשמש לחיטוי הוא

האם אורך הגל המשמש לחיטוי הוא גורם לסרטן העור

• ניר אלי

קרני האולטרא סגול הינן גלי

קרני האולטרא סגול הינן גלי האור הנמצאים מעט לאור הסגול. ?