כמה שניות יש ביממה? איזה בעל חיים מאריך ימים? ומה אפשר ללמוד מהטבעות בגזעי עצים? טריוויה מדעית מיוחדת בנושא זמן

• אבי

המדע והבריאה

המדע לא עוסק בשאלה "תוך כמה זמן התפתח העולם", אלא בשאלה "אם אין בורא לעולם תוך כמה זמן התפתח העולם". לכן אין צורך להתווכח איתו, לי יקח שבועיים להכין שולחן כשלנגר לוקח שעה. מי שיחליט שאין כאן נגר - יהיה בטוח שלקח להכין את השולחן שבועיים, והוא צודק בכל הוכחותיו, כל עוד הוא נשען על נקודת הנחה שאין נגר.

מיהו המדעי שעדיין לא התקדם

מיהו המדעי שעדיין לא התקדם וקלט את הנתון הפשוט שהעולם נוצר לפני 5781 שנים?

• אני החסיד והחיי...

העולם כולו קיים רק 5,781 שנה ולא מיליארדי שנים.

העולם כולו קיים רק כמעט 5,782 שנה פחות חודש.
    לא היה מפץ הגדול בכלל וזה סתם אחד מהשטויות הרבות של המדענים. צריך לעשות חלליות מהירות כמו ביקום מלחמת הכוכבים, בלי שזה יפגע בגיל האמיתי ולא בזמן. כלומר אם יהיו 2 אחים תאומים זהים ואחד יטוס למערכת השמש הקרובה ביותר לשלנו והשני ישאר בכדור הארץ, אז הזמן יעבור אצל שניהם אותו דבר בלי שיקרה בעייה מסוימת כמו בשאלה ה10!!!

נקודה למחשבה

ללא ה"מדענים" האלה לא יכולתה לכתוב את זה פה ועוד הרבה דברים

אתה טועה, ראיות מדעיות רבות

אתה טועה, ראיות מדעיות רבות מראות שהיקום בן 13.8 מיליארד שנים, כדור הארץ בן 4.5 מיליארד שנים וכו'...
    אנו יודעים זאת כי תארוך בהתבסס על סלעי זירקון בשיטה הרדיומטרית מראים שהסלע העתיק ביותר שנמצא על כדור הארץ הוא בן 4.5 מיליארד שנה. ואין תהליך שיכול לקצר את זמן מחצית החיים של אותם חומרים, אלא תהליכים שונים, כמו סחף או לבה רותחת, רק הורסים ומחדשים את הסלעים וגורמים להם להיות צעירים יותר מבחינה רדיומטרית.
    תצפיות לחלל, שמתחשבות בהתרחבות היקום המאיצה, מראות לנו אור מכוכבים מרוחקים וככל שאור מגיע מכוכב רחוק יותר, בגלל שמהירות האור קבועה, פירוש הדבר שלקח לו יותר זמן להגיע אלינו ולכן אנו יודעים שהיקום חייב להיות לפחות מספיק קדום לשם כך.
    יש הטוענים שיתכן שחוקי הטבע השתנו מהעבר הרחוק אבל אין לנו שום תגלית שתומכת בכך שזה אפשרי אפילו, לא לדבר על הרעיון שזה קרה, ולכן אין לכך שום תימוכין.
    בנוגע למסע בחלל, מהירות האור היא גבול המהירות העליון לפי תורת היחסות הפרטית ואנחנו יודעים שגם אם אינה מושלמת היא נותנת תיאור מאוד מדוייק של העקרונות החלים על שינויי מהירות ותנועה יחסית, יתר על כן התארכות הזמן היא תופעה בלתי נמנעת של תנועה וככל שנעים מהר יותר כך היא תהיה יותר משמעותית.
    להגיד לנו שאנחנו צריכים ללמוד מסרט מדע בדיוני אחרי שאתה מאשים מדע אמיתי בהיותו בדיוני (למרות שבבירור הוא לא) זאת, לדעתי, זחיחות־לב ואני ממליץ לך ללמוד יותר לגבי מדע.

• אני

נכון

• ירון

טעות בתשובה לשאלה 11

יש טעות בתשובה לשאלה 11. צריך להיות קווי אורך.