מדענים חושדים שיש, או שהיו, מים זורמים על 3 גרמי שמיים במערכת השמש: מאדים, אנצלדוס, ואירופה. והפעם - אירופה

אירופה הוא הירח השישי בגודלו במערכת השמש והוא מעט קטן יותר מהירח שלנו. טמפרטורת פני השטח בו נעה בין מינוס 150-200 מעלות צלסיוס. פני השטח מורכבים מקרח (מים קפואים). יש לו אטמוספרה דלילה ודקה מאוד שכנראה מורכבת כמעט אך ורק מחמצן; כאשר חלקיקים פוגעים בשטח הירח הם גורמים להתחממות מקומית ולהתרוממות אדי מים. חלק ממולקולות המים מתפרקות לחמצן ומימן - והמימן משתחרר לחלל החיצון בעוד החמצן נשאר באטמוספרה.

החללית גלילאו חלפה בקרבה יחסית לאירופה, והעבירה נתונים מרמזים כי מתחת לשכבת הקרח מצויים אוקיינוסים של מים נוזליים. כוחות הגאות והשפל המופעלים על אירופה ע"י כוכב צדק הקרוב יוצרים חום, הנגרם מחיכוך, והחיכוך שומר על האוקיינוסים שמתחת לפני השטח נוזליים .

השילוב של מים זורמים וחמצן חופשי באטמוספרה (גם אם אין קשר ישיר ביניהם) מפתה לחשוב שאולי יש סיכוי לחיים פרימיטיביים (קרי חיידקים או אצות פשוטות) על אירופה.

הלו, יש שם מישהו? ירח אירופה| מקור: ויקיפדיה, נחלת הכלל

• דורון

ירח אירופה

בס'ד
    יש לציין את עבודתכם המעולה הסברים פשוטים ברורים ומובנים .
    יש לי כמה שאלות אילכם. .
    האם פעם נחתו על ירח אירופה ,אם כן מתי ¿??
    ואם לא נחתו שם , מדוע ?
    אני מבין שיש סיכוי לחיים באירופה יותר מאשר במאדים , אז למה
    ממשיכים לשלוח לשם לווינים לכלי מחקר ?????

• מומחה מצוות מכון דוידסוןאנה גריבנין

ירח אירופה

עד כה ירח אירופה נחקר רק על ע"י צילומים מחלליות מרוחקות כגון הוואיג'ר והגליליאו. ישנן מספר תוכניות עתידיות לשליחת חלליות לאירופה, אחת התוכניות היא של סוכנות החלל הפדרלית של רוסיה המתכננת לשלוח חללית לאירופה בשנת 2020.

לסוכנויות החלל שיקולים רבים, יש לזכור שאם אכן קיימים מים על כוכב הלכת הם כנראה נמצאים קילומטרים רבים מתחת למעטה הקרח על הכוכב, מה שאומר שיש הכרח לחפור קילומטרים רבים לעומק.
    פרוייקט כזה הוא מורכב ולוקח הרבה זמן לתכנן ולהוציא אותו לפועל.
    ההשערה על קיומם של אוקיינוסים תת קרקעיים התפרסמה רק ב 2011, במושגים של מחקר זה ממש לא מזמן! נקווה שבקרוב באמת תישלח לשם חללית מחקר אשר תכריע האם ישנם חיים על ירח אירופה או לא...

דרך אגב, הדעה הרווחת היא שכרגע אין אורגניזמים חיים על מאדים אלא שאולי היו פעם, לפני מיליוני שנים, ואותם מנסים לאתר.